Blaffende Bounty - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Sanne S - WaarBenJij.nu Blaffende Bounty - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Sanne S - WaarBenJij.nu

Blaffende Bounty

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Oktober 2016 | Nederland, Wijchen

Hallo lezers,

Hier even een update.
Zoals jullie weten ga ik op 20 oktober met mijn vader naar Uganda. Hartstikke leuk... maar niet met een slap futloos lijf. Of eigenlijk, de griep. Bah zeg, nog even en ik ga logeren in Pieterburen... Gelukkig ontvang ik de nodige en de lieve goede zorgen van mijn lieve Bas.

Lastig te beginnen eigenlijk in een verhaal, wat eigenlijk al zo lang geleden is begonnen.. vele mensen volgen mij via facebook en hebben des tijds het hele Uganda verhaal op de voet kunnen volgen. ( www.sannestreefkerk.be-more.nl) Ook schrijf ik er even bij, dat ik dit blogje graag voor algemene dingen wil schrijven. Velen weten dat ik nog in therapie ben bij Human Concern. Ik heb een dagboekje geplaatst ook op het forum, daar zal ik wat posten tzt zodat ik het een beetje gescheiden kan houden. Overigens, is dit geen belofte, want ik wil onwijs genieten van de dagen dat ik in Uganda ben. Maar op momenten van rust.. en als ik behoefte ZOU hebben.. dan weet ik het forum www.ikookvanmij.nl te vinden. (knipoog naar buddies)

Het past ook wel een beetje bij de fase waarin ik nu zit. Overal zit ik er een beetje tussen in..
Het zijn nog steeds spannende tijden omtrent school. Nog eventjes en dan horen we wat school vond van mijn examendossier en kan ik wellicht dus toch 4e jaars worden ipv 3e jaars. Erg spannend.

Verder was ik afgelopen week niet fit... bleek mijn lichaam dus griep te gaan krijgen en hierbij had mijn hart het ook moeilijk. Dat is wel lastig hoor.. het stukje ''na de eetstoornis'.
maar ook daarin, merk ik... gevoel en hoofd...

mijn gevoel, ligt volgens mij echt in Uganda... volgens mij ben ik dat vergeten mee te nemen.
;-) de mensen die mij kennen... die weten dat ik aaaallltijd wel iets vergeet mee te nemen.. :p hopelijk ga ik in Uganda toch nog een stukje terug vinden. Het is gewoon nu nog (weer een beetje) nieuw en heel spannend.

Ik mag zeggen dat ik hersteld ben van de eetstoornis (jan.2016 remissie, zie flair nr28. 13 jul 2016)
Maar dat wil natuurlijk niets zeggen over de dingen of de zo geheten triggers die ik ga tegen komen volgende week...
Kan ik overeind blijven? lukt dat met mijn allergieën? Het zijn vragen die ik nog niet kan beantwoorden noch over na wil denken.

Het lijkt ook wel alsof het allemaal nu een beetje blokt.. omdat de herinneringen er zeker wel zijn. Ik ga die ook niet hier opschrijven, lijkt mij ook voor nu niet echt relevant.. maar ik denk wel dat het enigszins te begrijpen valt.. dat het terug gaan naar Uganda ook voor mij..... nu best wel spannend is !

Samen met mijn vader. We gaan een mooi avontuur omarmen.
Ik heb al een paar keer de blog gelezen op www.makepeoplestronger.nl/blog waarin pap en ik met een prachtig artikel en foto hebben gestaan !!

De medicatie voor Uganda is al afgevinkt.
De backpack ook.
Nog even contact gehad met ex Puttense Merel. Ik neem een kleinigheidje mee :) Want oeh.. jaloers.... Merel zit al een poosje in Uganda...
Verder de therapie, morgen langs Bilthoven. Gisteren een telefoonsessie gehad met de diëtiste. En ook alle vaccinaties zijn weer op orde.
De spullen die ik nog aanschaffen moest, zoals hoofdlampje (geen idee toch waar ik die krengen altijd achterlaat.. volgens mij geef ik ze op t laatste moment altijd nog mee terug aan de driver... voor op de projecten ofzo :p )
Bas gaat dit jaar niet mee.. stond wel op mijn checklist om em evt in mn tas mee te nemen, maar we weten ook dat dit prima voor ons is. Ik ben onwijs dankbaar met mijn man, die mij vrijheid geeft om te reizen. :) Ik zou het andersom hem ook gunnen hoor. Maar we gaan elkaar wel missen. :) een weekje is kort. maar toch.. het is en blijft mijn lieve Bas, waarbij ik altijd terecht kan. En waar ik mee thuis kom, een huis heb en een thuis heb.
Vertrouwen... het is oke.
Moest even terug denken aan toen ik Bas vroeg, '' Bas.. ehm.. pap wil eigenlijk in oktober naar Uganda.. ehm... ik zou best wel mee willen.. hoe zie je dat? ''
Bas: prima! leuk! moet je doen San.

op zo'n moment... voel ik mij echt de gelukkigste vrouw ter wereld. :)

Voor de mensen die het niet weten, Bas is meegeweest in 2014 naar Uganda. We hebben samen met mijn ouders een tripje gemaakt en zijn 2 weken in Uganda verbleven.
Hij heeft veel gezien en is enorm trots op de verhalen die hier vandaan komen. Bas houd ook van Uganda, alleen kan hij gewoon ook op dit moment niet mee..
Overigens, is hij absoluut betrokken hoor, alleen tja.. Uganda is gewoon een andere manier van kamperen... Bas heeft Uganda gezien, en in zijn hart gesloten. Wie weet dat we nog eens samen gaan.. toch willen we ook nog veel andere dingen zien... tja.. er is zoooooo veel moois!

Deze week woensdag, heb ik nog een bijeenkomst van de cliënt-fam raad van HC. Heb er wel zin in hoor. En ... hop door naar het huis van mijn ouders, waar ik nog een nachtje slaap en dan vanaf daar naar Schiphol vertrek.

Tjeetje.. het gaat nu echt opschieten.
Morgen komt Eva koken. En heb ik onwijs zin om nog even met haar en vriend en samen met Bas te kletsen.

Ik sluit mijn 1e reisblogje even voor nu. En tot de volgende blog.

Schiet mij nog iets te binnen, wat ik erg leuk vind...
Zelf ben ik gek op lego. En kan mij herinneren dat er een moment is geweest in Lwengo, dat ik aan het spelen was met 1 van die lieve kinderen, waarin we onderop de bodem van zo'n '' plunjetas'' jeweetwel... ^^
maar daar vonden we legopoppetjes. Laat nou net de Jan Linders, onze supermarkt, die poppetjes weggeven bij de boodschappen. Ze zijn erg grappig en je mag ze zelf in elkaar prutsen. Toch is dat wel echt heel leuk uitdelen! Die poppetjes, de restanten (lees: VEEL) mag ik meenemen en uitdelen. ik vind het echt onwijs leuk en attent van de supermarkt!

kei leuk toch!

Voor nu, groetjes en tot de volgende schrijf maar weer !

Sanne

  • 15 Oktober 2016 - 16:45

    Bas:

    Mooi stukje, schat. Dank voor de lieve woorden ;) Je gaat het daar vast fantastisch hebben!

  • 15 Oktober 2016 - 17:47

    Rianne:

    Mooi verslag Sanne! Wat een avontuur en wat spannend en leuk!! Hopelijk ben je lichamelijk snel weer fit !
    Succes met alle voorbereidingen en de voorpret nu :-)

    Liefs

  • 15 Oktober 2016 - 17:57

    Anika:

    Ga met je vader beleven en genieten, Sanne. Dan beleven en genieten alle volgers met jullie mee!

  • 15 Oktober 2016 - 18:27

    Marga Streefkerk:

    Jammer genoeg moet ik jullie samen laten gaan. Je weet ook waarom ik deze keer niet meega. Laat alle beslommeringen maar even hier en ga genieten van een prachtig land en onze lieve vrienden daar.
    Heel veel plezier en doe wat je doen moet.
    Kus, mam

  • 15 Oktober 2016 - 18:29

    Patty:

    Mooi stukje! Je bent een power vrouw!
    Heel veel succes en hopelijk gaat het snel beter!
    Liefs

  • 15 Oktober 2016 - 19:01

    Sofieke Zegers:

    Lieve Sanne, het eerste wat in mij opkomt is, KANJER!!!! Wat mag jij trots zijn op wat je allemaal al hebt bereikt! Mooi ook dat je terug gaat naar Uganda. Geniet er van en heus jij komt waar je wezen wilt☺️

  • 15 Oktober 2016 - 20:39

    Jan Slingerland:

    Wij wensen je alvast een goede reis en een fijne tijd in Uganda. Groeten van Jan en Arina

  • 16 Oktober 2016 - 22:04

    Bert Sterk:

    Wat leuk dat je weer even gaat, ga je de projecten bezoeken?
    Mooie reis en geniet van elkaar, best bijzonder om dit met je vader te doen!

  • 18 Oktober 2016 - 23:26

    Jasmijn :

    Ik snap dat het weer een stap voor je is. Vallen en opstaan is iets wat hand in hand gaat. Ik weet wat Uganda met je heeft gedaan. Donderdag reis ik in gedachte met jullie mee. Kijk uit naar je verhalen als je terug bent. You go girl!

  • 19 Oktober 2016 - 11:49

    Riante Fidder-Olthuis:

    Lieve Sanne
    Wat super gaaf dat je weer naar jou plekkie gaat waar jou hart ligt❤
    Ik kan alleen maar zeggen hoe trots ik op je ben en wat voor topper jij bent. Ik wens je heel veel plezier en vooral geniet ervan, Nederland even lekker Nederland laten en genieten van het Mooie Afrika en de lieve mensen die er wonen, ik ben benieuwd naar je avonturen in Uganda.

    Dikke knuffel

  • 19 Oktober 2016 - 12:48

    Henk Van Laar:

    Lieve Sanne, wat leuk dat we na je rijopleiding bij mij nog altijd kontakt met elkaar hebben. Om naar Uganda te gaan heb je geen rijbewijs nodig, maar je bent een kei in het verleggen van je grenzen. Immers waar je de auto niet kan brengen vind jij wel andere manieren om er te komen. Dat is je sterke kracht en dat gaat verder dan enig vervoermiddel je kan brengen. Je lach en je uitstraling zijn geweldig. Dat raakt mensen diep in hun hart! Dat heb ik de afgelopen weken wel gezien. Ook in de video van 2014 zie ik dat. Ik wens je samen met je vader een hele fijne en goede reis, geniet er vooral van. Maak mooie foto's en kom samen met je vader weer behouden thuis! En wens Bas van mij veel sterkte! Een hartelijke groet van mij, Henk van Laar

  • 19 Oktober 2016 - 13:01

    Lisanne:

    Ben zo onwijs trots op je! Je gaat zo genieten daar, even je rust pakken in het land waar je hart ligt. Nouja rust, Sanne en rust... Maar je snapt wat ik bedoel haha. Ik kijk uit naar je verhalen als je terug ben.
    Liefs Lisanne

  • 19 Oktober 2016 - 20:26

    Liekeee:

    Heel veel plezier op je trip meid!!
    Je hebt er hard voor gewerkt. Zie dit maar als het cadeautje aan jezelf als beloning voor al dat harde werken.
    Wees vooral trots en geniet!

    En euhm... niet te bruin terug hè ;)

  • 19 Oktober 2016 - 21:24

    Mariës:

    Dag Sanne, ik wens je een heel fijne tijd toe. Beleef de momenten in het moment dat je dan bent JEZELF.
    Een lief mens gaat lieve kinderen omarmen. Een warme groet van Mariës

  • 19 Oktober 2016 - 22:01

    Andre :

    Heel veel plezier en hele mooie reis, zusje
    André

  • 20 Oktober 2016 - 08:37

    Nancy:

    Goede reis en vergeet niet te genieten samen met je vader. Liefs en een knuffel, Nancy.
    Ik ga je volgen ;)

  • 20 Oktober 2016 - 09:09

    Mieke:

    Goede reis en ben benieuwd naar je ervaringen! Liefs van je schoonmams!

  • 20 Oktober 2016 - 13:27

    Lara :

    Je bent een toppertje! Dat zijn de juiste woorden voor jou en wat je gaat doen!
    Ik wens je onwijs veel plezier en succes , maak dr wat van! Al gaat dat zeker lukken❤️
    Geniet meid! I'm proud of you ❤️
    Dikke kus en knuffel

  • 20 Oktober 2016 - 14:18

    Henk Ruitenberg:

    Een hele fijne en mooie tijd toegewenst!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hi mijn naam is Sanne en ik ben enorm Uganda fan. Zelf kom ik uit Sri Lanka, woon ik in Nederland.. vandaar de Bounty ;)

Actief sinds 15 Okt. 2016
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 16570

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Uganda 2016

28 April 2016 - 06 Mei 2016

Engeland 2016

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Malta 2015

15 Augustus 2014 - 03 September 2014

Frankrijk 2014

16 April 2014 - 30 April 2014

Uganda 2014

13 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Gent 2013

20 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Zweden 2012

30 December 2011 - 16 Juni 2012

Uganda 2011 2012

01 Juli 2009 - 15 Juli 2009

Italië 2009

Landen bezocht: