Lalala lwengo - Reisverslag uit Lwengo, Oeganda van Sanne S - WaarBenJij.nu Lalala lwengo - Reisverslag uit Lwengo, Oeganda van Sanne S - WaarBenJij.nu

Lalala lwengo

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Oktober 2016 | Oeganda, Lwengo

Lalala lwengo

Waar was ik gebleven .. ik ging boodschapjes doen met Joseph!
Sommigen hebben de (live)video gezien op facebook. Wat vind ik dàt een uitvinding zeg! Het is erg leuk om te delen !!
Zo kunnen ex-ugandabekenden ;) mee terug zwijmelen en eventueel nieuwe Uganda nieuwsgierigen, een tipje van de sluier mee pikken.. wie weet ook ooit eens op een boda boda zitten.. 80km pu met de haren los, wapperende lokken in de wind..
Enfin, we moesten eerst ff naar de bank. Ik heb euro' s kunnen wisselen v pap. Was nog een zeurmevrouw ook.
Ze mauwde over ezelsoren aan de 50€ briefjes. Nou nee dat Ugandese geld is lekker strak, kreukvrij?????
Pff (moest aan t loket inwendig een gevoel onder controle houden .. )
Na de bank ben ik dus naar de kapper geweest. Afrikaanshaar. Ik heb ff stil moeten zitten maar heuhj, t resultaat mag er zijn. T leverde al wat "confused african faces" op.
Discussie, Wel niet muzungu ;)
Ballon hier en daar gegeven. En ook de Ugandese kapster herkende mij nog en riep meteen, oli otya(hoe gaat het?) Nakajjubi! Het Uganda land en volk is een bekend gevoel.. ik ben oke hier. Ik voel mij dankbaar dat ik zo achter de schermen mag en kan kijken maar ook iemand kan zijn achter de schermen ... enfin, bijna doorzitplekken/decubitus kont soort van.. maar, alles zit goed en best en trots deel ik snel even een plaatje van m'n hoofd :) ik ben er erg blij mee. M'n dikke krullenbollenbos lekker uit m'n gezicht. Geen losse lokken waar ik spastisch van word op de boda of gewoon, irritant in m'n ogen hangt te wapperen. En voor een prikkie verlost ben van haren wassen onder een koude pisstraalvolume- douchE :)
Om nog maar te zwijgen over de stroeve haren wanneer ik t opgeef om verder uit te spoelen... wat een gek....t is dat :')

Ik bedank Prucy de kapster en verlaat het gezellige plekje. Was een fijne middag!

Pap en ik zijn nog even naar plot99 geweest. Ik heb chapati op, met quacamole maar die was lang niet zo nomnomnom als bij de Backpackkers.
Ik heb overigens chapati van ander meel op ivm de allergie etc. T ging prima.
We hebben even zitten internetten. Ik heb heel even een glimp op kunnen vangen van mijn lieve lieve Bas, op FaceTime en fb bellen. Pff gek hoor die grote afstand ... maar zo fijn toch even dichtbij te kunnen zijn!
Ik mis je! Maar niet als heimwee maar meer van, ik had je zo graag nu wat willen delen etc. Gelukkig weet ik dat je in gedachten mee aan t reizen bent. En de verhalen leest. Je bent mijn lieve schat Bas! Echt ! Je zit in m'n gedachten.. <3
Net als mam. Ik probeer jullie zo goed als t kan mee te nemen op reis :)

Nadat we in plot99 geweest waren, dat is (voor wie t nog niet weet) Een tentje met "muzungu proof" food, internet en relax plekjes.

We worden gebeld door Joseph. Hij kan ons niet ophalen na het eten met de auto.. iets met rijbewijs verlopen.. (grinnik, klinkt bekend) maar gelukkig had ie nog een mukuano/vriend en Kennedy heeft ons netjes weer boven afgeleverd bij de Backpackkers.
De beste man, 15000 shilling gegeven. (Best nog "duur" maar oke.. toch lief dat ie ons kwam oppikken)

Eenmaal bij de BP terug, heb ik onwijs gelachen met Stella , Rose. 2 dames, werknemers van Joseph.
Zij xijn als zussen ! Zo lief! Al die jaren.
We hebben wat Ugandese woordjes aan m'n woordenschat toegevoegd. Elk lichaamsdeel weet ik te benoemen.
Papa moet vreselijk lachen. "Koe-koeh-loeh", is onderbeen.
Hij maakt er een potje van en husselde lekker alle woorden door elkaar :')
Dat leverde weer schaterlachjes op van Stella en Rose.




Zondag. 23 oktober.
Ooohh yeah! It is lwengo time! Anthony gaat ons oppikken om 11.00u. We hebben maar een ruime schatting gemaakt. (Ik denk, knipoog ... dat hij z'n wintertijd nog aan had staan. ) hij was dit keer 1u en 10 min te laat. Ik heb het beroerder meegemaakt met hem.

Ik upload deze blog vast. :) ben bang ik anders upload problemen heb. ;)

  • 26 Oktober 2016 - 08:34

    Marga:

    Heerlijk om te lezen weer! Ik zie het allemaal voor me en reis in gedachten mee. Ik wacht op de rest van het verhaal!

  • 26 Oktober 2016 - 08:45

    Ellen:

    Super leuk om je verhalen te lezen! Ben benieuwd naar je tijd bij lwengo, maar volgens mij komt dat ook wel goed. Heb namelijk al wat filmpjes voorbij zien komen (aan pien bijv.) op Facebook. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd daar :)

  • 26 Oktober 2016 - 10:32

    Nicole:

    Ben inmiddels ook zover dat ik jullie verhalen heb kunnen vinden haha!! Wat een heerlijkheid al dat enthousiasme van je....ben er bijna bij, zo voelt het!
    Ben zo blij met "mn kindje", heb het filmpje al 100 keer bekeken...het blijft zo mooi.
    Hoop echt een keer met jullie mee te kunnen, ben al aan het sparen!
    Geniet nog even en vooral veel schrijven!!
    Liefs Nicole

  • 26 Oktober 2016 - 10:33

    Rianne:

    Wat super om te merken hoe erg je geniet !! Heel gaaf!!

  • 26 Oktober 2016 - 13:15

    Bas:

    Je deelt al heel veel met me door deze berichtjes en de app-updates ;) ik krijg de belangrijkste dingen wel mee denk ik. Geniet maar lekker, doet je goed!! X

  • 29 Oktober 2016 - 13:43

    Rianne:

    Wat gaaf om te lezen hoe erg jij ervan geniet❤ en ja dat haar, het staat je super

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hi mijn naam is Sanne en ik ben enorm Uganda fan. Zelf kom ik uit Sri Lanka, woon ik in Nederland.. vandaar de Bounty ;)

Actief sinds 15 Okt. 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 16579

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Uganda 2016

28 April 2016 - 06 Mei 2016

Engeland 2016

25 Augustus 2015 - 03 September 2015

Malta 2015

15 Augustus 2014 - 03 September 2014

Frankrijk 2014

16 April 2014 - 30 April 2014

Uganda 2014

13 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Gent 2013

20 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Zweden 2012

30 December 2011 - 16 Juni 2012

Uganda 2011 2012

01 Juli 2009 - 15 Juli 2009

Italië 2009

Landen bezocht: